Linn, berätta om din resa i Ölands Bank.

— Jag började på Ölands Bank 2013 när jag gjorde praktik här. Därefter sommarjobbade jag och jobbade extra under tiden som jag studerade ekonomi och marknadsföring på Linnéuniversitetet i Kalmar. Efter utbildningen så dök det upp en heltidstjänst som passade mig perfekt så sedan dess har jag fortsatt att arbeta på banken.

Varför valde du att börja jobba på banken?

— Jag började först med praktik för att jag ville testa på och se hur det var att arbeta på en bank. Jag trivdes superbra och fick chansen att fortsätta, vilket jag såklart gjorde. Sedan är det fantastiskt att det är en bank som faktiskt ger tillbaka till Öland.

Vad jobbar du med idag?

— Jag arbetar tillsammans med team kundservice och hjälper främst kunder i det obokade mötet. När jag inte arbetar i det spontana mötet med kund så tar jag emot bokade privatärenden och föreningskunder. Det är ett kul och varierande arbete där jag hela tiden får möjlighet att utvecklas. Jag har alltid arbetat i team kundservice och då har jag även fått testa på att sitta med kundtjänst och ta emot ärenden via telefon. Förhoppningen framåt är nu att lära mig mer inom spara, bolån och försäkring och sitta mer med bokade möten.

Hur ser en vanlig dag på jobbet ut?

— Ingen dag är egentligen den andra lik eftersom vi har öppet för obokade ärenden och arbetsuppgifterna varierar därefter. Men det som är sig likt är väl att vi tillsammans öppnar upp och förbereder i kassorna, för att sedan tillsammans ta en kopp kaffe och frukost i fikarummet innan vi öppnar kontoret för dagen. Vanligtvis så har jag, efter att kontoret stängt, tid för bokade kunder eller andra administrativa uppgifter.

Vad är det bästa med ditt jobb?

— Det är alla fantastiska kollegor och att vi tillsammans arbetar för att verka för en bra utveckling och tillväxt på Öland.

Du jobbar i team kundservice, vad skulle du säga utmärker teamet?

— Alla jobbar tillsammans för att lösa och ge kunderna den bästa servicen vi bara kan. Tillsammans har vi en mycket bred kompentens för att kunna hjälpa kunderna direkt när de hör av sig via någon av våra kanaler. Vi möter kunden i kassan, svarar på kundsamtal och besvarar meddelanden som kommer in via internetbanken.

Hur gör du för att utvecklas i din roll?

— Förutom att jag försöker ta in så mycket lärdom och kunskap av mina kollegor som jag bara kan varje dag, så håller jag på att utbilda mig mer inom spara, bolån och försäkringar.

Vad skulle du säga till en ny potentiell kollega, som är intresserad av att söka en liknande tjänst den du har?

— Om du gillar att arbeta tillsammans i ett team, gillar att arbeta lösningsorienterat och ge kunderna den bästa servicen, så ska du absolut söka.

Vad är det bästa med Ölands Bank som arbetsgivare?

— Jag tycker det bästa med Ölands Bank är att vi ger tillbaka till Öland och föreningslivet. Tillsammans skapar vi ett Öland där jag vill leva, verka och vara.