Våra tjänster

Rådgivning via telefon

Christin Jilkén i telefonrådgivning

Vi finns här för dig när du behöver råd om din ekonomi. Numera behöver du inte komma in på bankkontoret för ditt möte, utan vi kan ta det över telefon.

Så här går det till

För att boka ett rådgivningsmöte per telefon kontaktar du din kontaktperson direkt, eller kundtjänst på 0485-150 00.

  • Rådgivning per telefon är precis som ett möte via kontoret anpassat efter dina förutsättningar och behov. Under mötet kommer du att få svara på frågor för att du ska få de bästa råden för dig.

  • Du kan få rådgivning om sparande och placeringar, din pension, om du behöver låna pengar, eller inom försäkringar, som till exempel person-, bil- eller hemförsäkringar.

Så här förbereder du dig

Inför mötet rekommenderar vi att du loggar in i internetbanken, eller appen för privatpersoner, för att du enklare ska kunna följa de olika områden vi tar upp.

  • Säkerhet och trygghet vid telefonrådgivning är viktigt för oss och för dig som kund. Vid telefonrådgivning blir du därför ombedd att kontakta rådgivaren på ett angivet telefonnummer som är sökbart för att du ska vara säker på att du kontaktar banken.

  • Under mötet kommer du bli ombedd att legitimera dig med ditt mobila Bank-ID.

  • Banken kommer aldrig fråga dig om koder, kortnummer, kontonummer eller liknande. För bådas säkerhet spelas också samtalet in.

Så här startar du ditt digitala rådgivningsmöte

Se en instruktion på hur du startar ett digitalt rådgivningsmöte med oss. 

Kolla dit (pil åt höger)

Få koll på ekonomin

Vill du ha bättre koll på pensionen, försäkringarna eller ditt boende? Kanske köpa en ny bil eller ett fritidshus?

Boka in dig redan idag hos någon av våra kompetenta rådgivare!

Fyll i formuläret så tar någon av våra rådgivare kontakt med dig för att bestämma en tid där ni kan höras via telefon.