Rådgivning via telefon

Få koll på ekonomin

Vill du ha bättre koll på pensionen, försäkringarna eller ditt boende? Kanske köpa en ny bil eller ett fritidshus?

Numera behöver du inte komma in på bankkontoret för ditt möte, utan vi kan ta det över telefon. Boka in dig redan idag hos någon av våra kompetenta rådgivare!

Fyll i formuläret så tar någon av våra rådgivare kontakt med dig för att bestämma en tid!

För att se detta innehåll behöver du först godkänna cookies för Funktioner, prestanda och statistik.

Så här går det till

För att boka ett rådgivningsmöte per telefon kontaktar du din kontaktperson direkt, eller kundtjänst på 0485-150 00.

  • Rådgivning per telefon är precis som ett möte via kontoret anpassat efter dina förutsättningar och behov. Under mötet kommer du att få svara på frågor för att du ska få de bästa råden för dig.

  • Du kan få rådgivning om sparande och placeringar, din pension, om du behöver låna pengar, eller inom försäkringar, som till exempel person-, bil- eller hemförsäkringar.
  • Säkerhet och trygghet vid telefonrådgivning är viktigt för oss och för dig som kund. Vid telefonrådgivning blir du därför ombedd att kontakta rådgivaren på ett angivet telefonnummer som är sökbart för att du ska vara säker på att du kontaktar banken.

  • Under mötet kommer du bli ombedd att legitimera dig med ditt mobila Bank-ID.

  • Banken kommer aldrig fråga dig om koder, kortnummer, kontonummer eller liknande. För bådas säkerhet spelas också samtalet in.

Så här förbereder du dig

Inför mötet rekommenderar vi att du loggar in i internetbanken, eller appen för privatpersoner, för att du enklare ska kunna följa de olika områden vi tar upp.

Så här startar du ditt digitala rådgivningsmöte

Se en instruktion på hur du startar ett digitalt rådgivningsmöte med oss.